Umman Genel Bilgi





Haritadaki konumu: Orta Doğu

Yüzölçümü: 212,460 km²

Sınırları: toplam: 1,374 km

Sınır komşuları: Suudi Arabistan 676 km, Birleşik Arap Emirlikleri 410 km, Yemen 288 km

Sahil şeridi: 2,092 km

İklimi: Kuru çöl iklimi, kıyıda sıcak ve nemli, iç kısımlarda sıcak ve kuru iklim görülür.

Arazi yapısı: Orta çöl ovası, kuzey ve güneyde engebeli dağlık bölge.

Doğal kaynakları: Petrol, Bakır, asbest, mermer, kireçtaşı, krom, alçıtaşı, doğal gaz

Nüfusu: 2 650 001 kişi (2002 tahmini)

Ortalama çocuk sayısı: 6.04 çocuk/1 kadın (2001 tahmini)

Nüfusun etnik dağılımı: Arap, Baluchi, Güney Asyalılar, Afrikalılar

Din: Müslümanlık, Hinduizm

Diller: Arapça (resmi), İngilizce, Baluchi, Urdu

Tarım ürünleri: Hurma, ıhlamur, muz, sebze, deve, büyükbaş hayvan, balık

İhracat ürünleri: petrol, balık, metaller, tekstil

Para birimi: Umman Riyalı (OMR)  - 1 Riyal/ 4,5 TL/ euro olarak 1,80 euro

Para birimi kodu: OMR

Mali yıl: Takvim yılı

Umman 4 valilik (muhafaza) ve 5 bölgeye ayrılmıştır.

Valilikler :Maskat, Musandam, Dofar, Al Buraymi.

Bölgeler: Ad Dakhiliyah, Al Batinah, Al Wusta, Ash Sharqiyah, Az Zahirah (Ad Dhahirah).

2 yorum:

  1. Merhabalar,

    Pek yakın zamanda Umman'da faaliyetini sürdüren Enka Holdinge bir gıda mühendisi yolcu edeceğim. Kendisine, "oraları iyi araştır, bana göre de bir iş varsa haber ver ben de oraya gitmek istiyorum." Dedim. Hayırlısı bakalım. Daha önceki bloglarınıza yazdığım yorumlarımdan birine tesadüfen "Umman'dan güzel izlenimlerini bekliyoruz." şeklinde bir yorumda bulunmuştum.

    Umman ile ilgili paylaştığınız bu bilgiler için çok teşekkür ederim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  2. Recep bey merhaba,

    asil ben size güzel yorumlariniz icin cok tesekkür ederim.
    Evet benimde bildigim kadariyla enka su sira isci aliyor ihtiyac var yani.

    selamlar

    YanıtlaSil

Merhaba,

Fikir ve önerileriniz, icinizden gecenler benim icin cok önemli;
Güzel seyler paylasma dilegiyle...