Yogurtlu Köfte

Bu tarifi Münih´teki sevgili haci yengemden ögrenmistim, buradan onu cok öpüyorum cok özledim kendisini.



Ben iki kisi oldugumuz icin 1 Sb Bulgurla yapiyorum. Evet bir adet sogan cok ince dogranmis olmali, tencerede yaklasik 1 yk tereyagi ile pembelesene dek kavrulur. Üzerine yikadigimiz 1 Sb bulgur ilave edilir, su ve süt karisimi ile yumusayana dek pisirilir. Yani yari miktarda süt ve su, tam ölcü veremiyorum fakat bulgurlar tamamen yumusayacak sekilde olacak, baharat olarak sirf tuz ilave edilir.
Iyice pismis lapa gibi görünen bulgura 1yk Un, miktar una göre az daha fazla olabilir, ilave ederek güzelce karistirilir bu arada bulgur un sayesinde birbirine yapisacak sekilde olur, daha sonra bir kasede soguk su yardimiyla eller islatilarak köfte sekli verilir. Yaglanmis borcama veya tepsiye dizilir, firinda üzerleri az kizarana dek pisirilir.

Sos icin Sarimsakli yogurt hazirlanir, üzeri icin bolca sogani tereyaginda kavurup bir tatli kasigi salca ilave edip üzerine dökebilirsiniz.

afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Bizim yöremizde bu büyüklükte yoğrulan köfteyi, hep sulu köfte olarak tüketiyoruz. İlk defa sizin bloğunuzda yoğurtlu ikramını gördüm. Elinize ve emeğinize sağlıklar olsun.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil

Merhaba,

Fikir ve önerileriniz, icinizden gecenler benim icin cok önemli;
Güzel seyler paylasma dilegiyle...