Patatesli-Börek

Bu Böregi cogu kisi hazir yufkayla yapiyor ben bugün kendi hazirladigim hamur tarifiyle paylasicam


Ev yapimi yufkalar icin:

4 Sb Un, 1 yk Siviyag, yarim Sb ilik süt, 1 tk kuru maya, 1 tk tuz

Tüm malzemeler yumusak bir hamur elde edene kadar yogrulur, su olarak ben 1 Subardagindan cok az fazla suyla yogurdum bunu kendiniz ayarlayin.


Hamurumdan 15 adet beze elde ettim, buarada hamurun beklemesine gerek yok bu yüzden önce ic malzemeyi hazirlamakta fayda var.

Ic malzeme:

3 adet büyük boy Patates, 100g Beyazpeynir ( istege göre daha fazla olabilir), bir avuc Maydanoz, tuz
Not: baharatli seven ekleyebilir kirmizi pulbiber vs. ben koymadim

Patatesler haslanir ve ezilir, maydanozlar dogranir ve tüm malzeme karistirilir.
Üst resimde gördügünüz gibi yufkalar acilir ve 4 parcaya kesilir, orta uc kisimlarindan büzerek sekil verilir, bir tabakta az süt 1 adet yumurta ve biraz yag karistirilir yufkalarin üzerine cok az sürülür ve ic harc doldurulur.


Sekil verdiginiz böreklerin üzerine ister yufkalara sürdügünüz sividan isterse sade yumurta sarisi sürebilirsiniz.
200 derecede isitilmis firinda kizarana dek pisirilir

afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba,

Fikir ve önerileriniz, icinizden gecenler benim icin cok önemli;
Güzel seyler paylasma dilegiyle...